1,0 EcoBoost е най-продаваният двигател в Европа

Общи 07 август 2014 | Speed-Press.com A- A+ 9350 посещения | без коментари

Скоро след безпрецедентната трета поредна титла “Световен двигател на годината” малкият, но изненадващо мощен 1.0-литров EcoBoost агрегат на Ford е най-продаваният бензинов турбо двигател в Европа за първите 6 месеца на годината, според данните на Ford. Досега през тази година един от всеки пет автомобила Ford, продадени в Европа, са оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost, чийто цилиндров блок е достатъчно малък, за да се побере на лист хартия А4. От януари до юни 2014 г. Ford е продал приблизително 120 000 автомобила, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, в сравнение със 104 000 за първите шест месеца на 2013 г. – ръст от над 15%. За първата половина на 2014 г. 1.0-литровият EcoBoost съставя 47% от общите продажби на B-MAX (79% в България), 33% от тези на Focus (68% у нас) и 30% на Fiesta (25% в България).

„Клиентите искрено се наслаждават на преимуществата на този малък двигател, който предлага страхотна икономичност, без да прави компромис с рафираността и динамиката“, каза Барб Самарджич, главен мениджър операции във Ford-Европа. „Гамата модели, които предлагат 1.0-литровия EcoBoost двигател, ще нарасне до 11 автомобила, когато след няколко месеца представим и новото Mondeo.“ През юни 1.0-литровият EcoBoost отново бе провъзгласен за Световен двигател на 2014 заради управляемостта, динамиката, икономичността, рафираността и технологиите си – преборвайки конкуренцията на премиум марки и супер коли.

„Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият EcoBoost продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност“, сподели Деан Славнич, съпредседател на 16-ите награди “Световен двигател на годината” и редактор на сп. “Международни технологии за двигатели”, който връчи наградата. „1.0-литровият EcoBoost двигател е един от най-изтънчените примери за проектиране на двигатели.“

Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. В допълнение към 7-те приза “Световен двигател на годината” за три поредни години, включително за “Най-добър нов двигател” на 2012 г., 1.0-литровият EcoBoost беше отличен още с международната нагарада “Паул Пийч” 2013 за технологични иновации в Германия; Dewar Trophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания; Наградата за важно научно откритие на списание Popular Mechanics, САЩ. Ford е и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигателя с 3-цилиндров агрегат.

Представен в Европа през 2012 г. с новия Ford Focus, 1.0-литровият EcoBoost вече е наличен в още 9 модела: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX и Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect и Transit Courier. Наличен във версия със 100 и 125 к.с., Ford наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с. в новите Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition – най-мощните серийни, масово произвеждани автомобили досега с 1.0-литров двигател, постигащи 0-100 км/ч за 9 секунди, максимална скорост от 201 км/ч, разход на гориво 4.5 л/100 км и СО2 емисии 104 г/км. Над 200 инженери и дизайнери от изследователските и развойни центрове в Аахен и Меркених, Германия и Дагенам и Дънтън, Великобритания, са прекарали повече от 5 милиона часа в разработката на 1.0-литровия EcoBoost двигател.

Компактният нискоинерционен турбокомпресор на двигателя се върти с до 248 000 оборота в минута – над 4000 пъти в секунда и почти двойно на максималните обороти на турбодвигателите, задвижващи състезателните автомобили от F1 през 2014 г. „Поставяйки нова летва в проектирането на двигатели в глабален мащаб, този 1.0-литров EcoBoost двигател доказа големия си успех пред най-важните съдии – нашите клиенти“, заяви Самарджич. Двигателят се доказа като безспорен фаворит в Холандия, където досега през тази година представлява 38% от всички продадени автомобили Ford, при 35% от клиентите в Дания и 32% в Швейцария. В света се предлага в 72 страни.

Агенция Speed-Press

 
Ключови думи:   ford
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте